Kroppspleie


Det er alltid lurt å sjekke andres erfaringer og se
gjennom vilkårene før man velger behandling.

Sjekk prisen før du velger

Check
Nei

Det er store prisforskjeller i dette markedet, og skal du gjøre noe avansert, kan det være mye å spare på å sjekke prisene. Du bør finne dem enkelt på nettsiden til salongen. Pass uansett på at de har erfaring med behandlingen du ønsker.

Sjekk andres erfaringer

Check
Nei

Det lønner seg også å sjekke andres erfaringer ved å gjøre et nettsøk, og spørre venner om de vil anbefale noen. Du kan undersøke om alt later til å være i orden med driften i Brønnøysundregistrene. For å sikre deg mot at du betaler for svart arbeid, kan du følge råd på handlehvitt.no.

Sjekk vilkårene før du bestiller

Check
Nei

Før du bestiller time, bør du se hvilke vilkår som gjelder. Hvor sent kan du avbestille? Må du da betale et gebyr? Få totalprisen, og pass på at alt er inkludert. «En time» kan noen steder bety 30 minutter, så sjekk varigheten.

Vær tydelig på hva du ønsker

Check
Nei

Forsikre deg om hva slags virkning behandlingen skal ha, og hvordan den kan variere fra person til person. Har du sett en annonse som lover kvisefri hud etter én behandling, kan det være greit å forhøre seg om dette egentlig er en realistisk forventning.

Slik klager du

Svar
Nei

1. Klag til salongen

Hvis du ser underveis at det ikke ble som du hadde tenkt deg – si ifra. Salongen vil også at du skal bli fornøyd, og det er nå det er enklest å fikse på det. Gi uansett beskjed så snart du vet at du er misfornøyd. Da kan du reklamere, og eventuelt be om prisavslag.

Dersom du opplever en allergisk reaksjon senere, bør du ta kontakt med en gang. Det kan være nødvendig at en med fagkunnskap ser på reaksjonen. Kjenner du til noen allergier de bør ta hensyn til, er det viktig at du sier ifra på forhånd. Gjør du ikke det, kan du ikke klage om du skulle få en reaksjon.

Hvis dere ikke blir enige, bør du sende Forbrukerrådets klagebrev til salongen og be om svar innen 14 dager.

Klagebrev til salongen

 

2. Klag til Forbrukerrådet

Hvis du ikke blir enig med salongen, kan du klage til Forbrukerrådet.

Klag til Forbrukerrådet