Dagligvareportal i 2016

Publisert 15. desember, 2015
Forbrukerrådets sluttrapport om utvikling av en dagligvareportal, er levert Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet (BLD)

I løpet av 2016 vil norske forbrukere få en tjeneste for å få hjelp til innkjøp av dagligvarer. Tjenesten, som foreløpig omtales som dagligvareportalen, skal gjøre det enkelt å gjøre gode valg når vi handler dagligvarer.

Foretrekker du mat med lite sukker, uten visse allergener, økologisk, billigste butikk for din handlekurv, eller kanskje vil du vite hvor du finner nærmeste butikk som har varene du ønsker? Forbrukerrådets dagligvareportal vil gi deg svaret, enten du er på mobil eller PC. Tjenesten vil også gjøre lesing av innholdsfortegnelser overflødig. Skann strekkoden, og du får vite om dette er en vare tilpasset dine preferanser.

Dersom Stortinget vedtar regjeringens budsjett, kan Forbrukerrådet lansere en dagligvareportal allerede høsten 2016.

Les rapporten Vedlegg I Dagligvareportal funksjonalitet og brukerreiser  Vedlegg II Kravspesifikasjon for utvikling av dagligvareportal Vedlegg III Rapport OE Virkninger av åpenhet om priser og vilkår Vedlegg IV Vedlegg til OE rapport Vedlegg V Vista Analyse

Bilde av ansatt: Henrik Ebne
Pressekontakt / Kommunikasjonsrådgiver
(+47) 926 36 422
henrik.ebne@forbrukerradet.no

Abonner på vårt nyhetsvarsel