Forside > Siste Nytt > Velkommen til pressekonferanse hos Forbrukerrådet

Velkommen til pressekonferanse hos Forbrukerrådet

11. april, 2018
Vi legger frem statistikk over hva folk klagde på i 2017, samt en kartlegging av om helsevesenet henger med i tiden.

Sted | Forbrukerrådet, Fred. Olsensgt. 1, henvend deg i resepsjonen
Tid | onsdag 18. april kl. 10.00

Forbrukerrådets direktør Randi Flesland leder pressekonferansen, og vil legge frem disse sakene:

Kan få lengre og bedre liv av digital utvikling – men er helsevesenet beredt?

Den nye medisinske revolusjonen er digital, og kan gi liv og livskvalitet. Men er det norske helsevesenet rustet til at vi kan ta ut den digitale helsegevinsten? Er det fare for at noen du ikke stoler på får tak i private opplysninger om deg? Kan helsepersonell veilede? Forbrukerrådet har kartlagt i hvilken grad helsevesenet yter god, trygg og tidsriktig hjelp som gir liv og livskvalitet.

Hva klager nordmenn på?

Vi har samlet inn alle klagesaker fra forbrukere som kom inn i 2017. Det omfatter klager sendt til Forbrukerrådet, Forbrukertilsynet, Markedsrådet, Forbrukerklageutvalget, Forbruker Europa og 15 klagenemnder. Det gir et overblikk over hva nordmenn oftest får problemer med når de kjøper en vare eller tjeneste.

Det blir anledning til separate intervjuer etter pressekonferansens slutt, og det er mulig å tegne seg allerede nå ved å sende e-post til a@forbrukerradet.no.

Vi ønsker velkommen til lett servering.

Direktør Randi Flesland. Foto

Foto: Forbrukerrådet