Siste nytt

Uno Life er konkurs

8. januar, 2015

Det nettbaserte helsekostfirmaet Uno Life har herjet med norske forbrukere fra juni 2014. Nå er det slutt. Selskapet er konkurs.

Forbrukerrådet fikk over 6000 henvendelser og over 1000 klager på Uno Life i 2014. Forbrukerrådet får vanligvis hundre tusen henvendelser, og behandler fem tusen klagesaker i året, og så høye tall for et enkeltstående firma er unikt i Forbrukerrådets historie.

– Vi er veldig fornøyd med at selskapet er konkurs. En iherdig innsats for forbrukerne fra vår og Forbrukerombudets side, førte til selskapets fall, sier direktør for Forbrukerservice Ingeborg Flønes i Forbrukerrådet.

Ingeborg Flønes kan fortelle at det på sitt verste ble leid inn ekstra mannskap for å ta seg av alle telefonene.

Etterspill

Selv om Uno Life er konkurs, er saken ennå ikke over for de som skylder selskapet penger, eller de som har penger utestående.

– Ved en konkurs kan konkursboet kreve inn utestående penger. Får du et krav fra Uno Lifes AS sitt bo, kan du klage til Forbrukerrådet om du er uenig i det, sier forbrukerservicedirektøren.

– Har du penger til gode hos Uno Life AS, må du ta kontakt med advokaten for konkursboet. Fristen for å si ifra at Uno Life skylder deg penger er 9. februar. Du finner informasjon i Brønnøysundregistrene. Dessverre er det grunn til å tro at pengene er tapt. Årsaken til at man går konkurs, er jo at man ikke kan betale regningene sine, legger Ingeborg Flønes til.

Her kan du lese om Uno Life konkursbo.

Videre har Uno Life tidligere solgt pengekrav de mener forbrukere skylder til Avida Finans AB.

– Får du et pengekrav fra Avida Finans du er uenig i, så må du klage skriftlig, slik at det ikke går til inkasso. Har du allerede klagd til oss, kan du legge ved kopi av klagebrevet du sendte, avslutter direktør for forbrukerservice Ingeborg Flønes.

Abonner på vårt nyhetsvarsel