Strøymetenester og digitalt innhald

Sjekk rettane dine ved kjøp og abonnement på digitale innhaldstenester. 

Hugs å seie opp abonnement på tenester du ikkje brukar

Sjølv om mange strøymetenester berre kostar rundt ein hundrelapp i månaden, vert det fort snakk om store summar til saman. I dei fleste tilfelle vert medlemskapet automatisk fornya, uavhengig av om du faktisk brukar tenesta eller ikkje.

Dersom du betaler med avtalefaktura kan du sjå kva for abonnement du betaler for gjennom nettbanken din. Vanlegvis kan du seie opp abonnementa gjennom kontoinnstillingane på nettsidene til tenesta.

Legg inn sperrer for bruk av kort

Dersom andre enn deg sjølv brukar tenesta der betalingskortet ditt er lagra, bør du leggje inn ei sperre (PIN-kode, passord eller fingeravtrykk) for å hindre uønskte kjøp av innhald. Dersom du ikkje har lagt inn ei sperre, risikerer du å ikkje få tilbake pengane dersom andre kjøper innhald med kortet ditt.

Abonnement på digitale innhaldstenester som ikkje er etablert i Noreg?

Som hovudregel kan du ikkje abonnere på digitale innhaldstenester som ikkje er etablert i Noreg. Det finst unntak for tenester som berre produserer eige innhald (såkalla «førstepartsinnhald»), slik som enkelte utanlandske TV-kanalar.

Tilgang på digitale innhaldstenester utanfor Noreg?

Du skal ha tilgang til innhaldet i tenesta uansett kvar i Europa du er. Fleire av leverandørane tilbyr også tilgang til innhaldet dei tilbyr i landet du oppheld deg i, uavhengig av kva land du betalar for innhaldet frå.

Kva om gratisperioden vert automatisk overført til abonnement?

Du skal ikkje verte overført til eit betalt abonnement utan å gi eit klart samtykke til dette. Likevel opererer fleire digitale innhaldstenester med automatisk overføring.

Dersom du oppdagar at du har blitt trekt pengar utan å ha gitt samtykke til å gå over til eit betalt abonnement, bør du kontakte kundeservicen til tenesteleverandøren. Dersom du ikkje når fram, kan du ta saka til Forbrukartilsynet for mekling

Kva om andre har kjøpt innhald med kortet mitt?

Dersom du legg inn betalingskortet ditt i ei eining som vert nytta av andre, må du sørgje for at det er lagt inn ei sperre for kjøp i app. Utan slik sperre kan brukaren tøme kortet ditt på få timar. I slike tilfelle vil du som hovudregel vere ansvarleg for kjøpa. Dette er spesielt relevant når det er barn som har tilgang til eininga.

Du kan likevel kontakte kundeservicen til tenesteleverandøren og forklare situasjonen, men det er ingen garanti for at du får tilbake pengane.

Rettar dersom betalt innhald forsvinn frå tenesta?

Når du abonnerer på ei strøymeteneste betalar du i praksis for tilgang til eit innhaldsbibliotek, og ikkje for enkeltprodukt. Difor kan tenesteleverandøren sjølv fjerne eller leggje til nytt innhald. Dersom innhaldet du ønskte tilgang til vert fjerna frå tenesta, kan du seie opp abonnementet ditt.

Dersom du har betalt for enkeltprodukt innanfor ei digital innhaldsteneste, som for eksempel ein spesifikk film eller eit dataspel, og produktet vert fjerna frå innhaldstenesta, vil du som regel behalde tilgang til produktet.

Om produktet vert fjerna oppmodar vi deg til å kontakte kundeservice og be om refusjon. Dersom du berre strøymer innhaldet, og ikkje har kjøpt noko anna enn abonnementet, er alternativet ditt å seie opp medlemskapet.

Ved førehandsbestilling av digitale spel har du angrerett fram til du tek spelet i bruk. Dette vert praktisert av dei fleste tilbydarane. Vi tilrår at du sjekkar dette før du eventuelt førehandsbestiller. I praksis er det unødvendig å førehandsbestille digitale ytingar då dei ikkje skal leverast fysisk.

Rettar dersom brukarkontoen vert stengd?

Dersom brukarkontoen din vert stengd, risikerer du å miste tilgang til innhald du har betalt for. Då har du krav på ei forklaring frå tenesteleverandøren på kvifor brukarkontoen er utestengd. Du skal også få moglegheit til å protestere mot avgjerda.

Dessverre er det i dag mange digitale innhaldstenester som ikkje oppfyller desse krava. Kontakt kundeservice og sjå om du får løyst saka di. Dersom du ikkje når fram eller kjem til semje, kan du ta saka til Forbrukartilsynet for mekling.

Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.