Side

Har du sendt inn en meklingssak?

27. desember, 2020

Dette gjelder deg som har sendt inn en meklingssak og mottatt et referansenummer. Fra januar 2021 overtar Forbrukertilsynet behandlingen av din meklingssak grunnet omorganisering.

Fra 2021 vil Forbrukerrådet fortsatt veilede om forbrukerrettigheter, mens Forbrukertilsynet vil overta klagesaksbehandlingen.

Her finner du svar på følgende:

• Hva betyr dette for meg og min sak?
• Kan jeg få kontakt med min saksbehandler?
• Har dere mottatt det jeg har sendt?
• Hvordan kan jeg ettersende informasjon til min sak?
• Hvordan sende inn en ny meklingssak?

Hva betyr dette for meg og min sak?

• Overføring av din sak til Forbrukertilsynet vil gå automatisk. Du trenger ikke å foreta deg noe.
• Første kontakt fra Forbrukertilsynet skjer normalt 8-10 uker etter at du sendte inn din sak.
• Det vil ta 5-6 månder fra du melder inn en sak til du får tildelt en saksbehandler.

Kan jeg få kontakt med min saksbehandler?

Vi skjønner at du ønsker kontakt med din saksbehandler, må du kontakte Forbrukertilsynet.

Åpningstidene for sentralbordet er mandag til fredag 10-14 (tlf 23 400 600). Det er også mulig å sende en e-post til post@forbrukertilsynet.no.

Har dere mottatt det jeg har sendt?

• Har du sendt inn en meklingssak vil du motta en bekreftelse på e-post. Sjekk søppelposten hvis du ikke finner bekreftelsen i din innboks.
• Har du sendt inn en meklingssak per brevpost tar det normalt litt ekstra tid med både postgang og registrering av saksdokumenter. Du får en bekreftelse på e-post når dette er mottatt.
• Forbrukertilsynet tar kontakt hvis de trenger informasjon fra deg.

Hvordan kan jeg ettersende informasjon til min sak?

Du kan ettersende informasjon elektronisk hos Forbrukertilsynet.

Hvordan sende inn en ny meklingssak til Forbrukertilsynet?

Fra januar 2021 behandler Forbrukertilsynet alle klagesaker. 

Abonner på vårt nyhetsvarsel