Ber digitaliseringsministeren styrke Noregs digitale suverenitet

23. juni, 2026

Tekna, Forbrukarrådet og NITO overleverte i dag ei rekkje tilrådingar til digitaliseringsminister Karianne Tung om korleis vi kan styrke den digitale suvereniteten i Noreg.

Offentleg sektor er i dag langt på veg låst inne av teknologigigantane. Dette gjer offentleg sektor sårbar for mellom anna prisaukar, endringar i funksjonalitet og ulike tryggingstruslar.

Tekna, Forbrukarrådet og NITO overleverte i dag ei rekkje anbefalingar om korleis vi kan oppnå større digital fridom, noko som også vil smitta over på forbrukarmarknaden.

– Når offentleg sektor vel løysingar frå teknologigigantane, finansierer vi også selskap som gong på gong har vist at dei gir blaffen i grunnleggjande forbrukarrettar, seier forbrukardirektør Mette Fossum.

– Bindinga til teknologigigantane inneber samtidig at offentleg sektor ikkje bidreg til å finansiera andre tenestetilbydarar. Dette gjer det vanskeleg for leverandørar som faktisk respekterer rettane våre å lykkast.

Forbrukerrådet, NITO og Tekna overrekker anbefalingsdokument til digitaliseringsminister Karianne Tung.foto
Foto: Mikkel Moe/Tekna

Anbefalingane frå organisasjonane handlar om å stimulere teknologisektoren ved å krevje at offentleg sektors anskaffingar vektlegg open kjeldekode og løysingar som bygger på opne standardar, interoperabilitet og portabilitet.

– Vi ser at land som Danmark og Frankrike har tatt grep for å frigjere seg frå teknologigiganten. Frå Danmark kom nettopp nyheita om at over ein million lærarar er flytta over på ein open source-plattform, seier Mette Fossum.

– Dagens usikre verdsbilete gjer at det hastar å ta dei første stega for å flytte makta bort frå teknologigigantane og styrke og utvikle tenester baserte på demokratiske prinsipp som openheit og valfridom, og som varetek forbrukarrettane.

Øyvind.kaldestad.foto

Øyvind H. Kaldestad

Digitale rettigheter og strømmarkedet

Abonner på vårt nyhetsvarsel Sjekk Forbrukerrådets podcast

Relaterte saker