Strømpris.no får fem millioner kroner i revidert nasjonalbudsjett. – Dette gjør at vi kan videreutvikle tjenesten, slik at det blir enklere å velge de gode og billige avtalene, sier forbrukerdirektør Inger Lise Blyverket.  

Strømmarkedet er i stadig utvikling og det er viktig at strømpris.no er utvikler seg i takt med endringer i avtalestrukturer og tilbudsmodeller. Forbrukerrådet er svært godt fornøyd med den økte bevilgningen

– En forbedret strømpris.no er et viktig tiltak for å senke terskelen for å bytte og favorisere de gode avtalene i markedet. Dette er ikke minst viktig i en tid med rekordhøye strømpriser, sier Inger Lise Blyverket.  

Mann ved PC.Foto
Foto: Ole Walter Jacobsen

Fire av ti forbrukere sier de har blitt lurt når de har kjøpt strøm. God informasjon i forkant av avtaleinngåelse med på å redusere faren for å velge feil avtale, noe en enda bedre tjeneste vil bidra til.  

Strømpris.no er en gratis tjeneste fra Forbrukerrådet. Alle strømsalgselskaper er pliktige til å rapportere inn alle avtalene de tilbyr. De siste årene har trafikken mer en doblet seg, og det var i snitt 20 000 besøkende i uken i 2021.

Bilde av ansatt: Øyvind Herseth Kaldestad
Øyvind H. Kaldestad
Kommunikasjonsrådgiver – digitale rettigheter og strøm
(+47) 480 82 619
ohk@forbrukerradet.no
Abonner på vårt nyhetsvarsel

Relaterte saker