Leige av bil
Gå alltid over leigebilen, og les kontrakten før du køyrer av garde. Sjekk også kva forsikringa dekkjer, -om noko skulle gå gale.
Før du bestiller leigebil
Sjekk kva som er inkludert
Prisane som blir oppgjevne på nettet inneheld ofte berre det grunnleggjande. Du bør derfor sjekke kva som er inkludert i det endelege tilbodet, og kva som ikkje er det.
Du vil ofte få spørsmål om ekstra forsikringar. Undersøk kva for forsikringar du allereie har, slik at du ikkje teiknar unødvendige ekstra forsikringar. Vi tilrår alle å kjøpe dei forsikringane dei eventuelt treng på førehand, slik at du ikkje må ta nokre val i skranken.
Tips om unødvendige forsikringar
- Bestill aldri leigebil utan å vite kva eigenandelen for skadar er, og kva prisen for å redusere/fjerne eigenandelen er. Ei slik eigenandelsforsikring blir ofte kalla Super Cover Damage Waiver(SCDW). Denne kan du ha i reise- eller kredittkortforsikringa di
- Betal leiga med kredittkort, og sjekk kva forsikringar som er inkludert i kredittkortet ditt.
- Lurer du på kva forsikringar du skal velje? Sjekk Forbruker Europas guide til leigebilforsikringar.
Når du hentar bilen
Kom tidsnok
Dersom du ser at du blir forsinka, så meld frå til leigebilselskapet. I leigebilselskapa sine vilkår presiserer dei ofte at dei ikkje kan garantere at du får bilen dersom du er meir enn ein time forsinka. Du kan då måtte nøye deg med ein nedgradert bil eller måtte betale for ei oppgradering.
Om du kjem med fly kan det derfor vere lurt å oppgi flynummeret ved bestilling slik at leigebilselskapet kan sjå om du blir forsinka.
Be om kontrakten på eit språk du forstår
Aldri signer ein kontrakt på eit språk du ikkje kan. Du har krav på å få kontrakten på engelsk, så du bør be om dette om du ikkje får det automatisk.
Sjå etter beløp i kontrakten
Dobbeltsjekk at alle summane i kontrakten stemmer, og spør dersom du er usikker på kva noko er. Sjå spesielt om det er kryssa av for ekstra forsikringar eller andre produkt du ikkje har bedt om.
Ver skeptisk til oppgradering
Dersom du blir tilbydd ein betre bil, så sjå svært nøye etter i kontrakten om du må betale for oppgradering.
Gå over bilen saman
Du bør gå over bilen saman med utleigar ved overtaking, for å sjå at bilen ikkje har skadar. Då unngår du å få skulda for eventuelle skadar påført av førre leigar når du leverer inn bilen. Sørg for at eventuelle skadar er angitt i skadeloggen. Ta bilete av bilen, slik at du kan dokumentere bilens tilstand då du henta han.
Noter kilometerstand ved utleige og innlevering. Då unngår du tvistar med tanke på faktisk køyrelengde.
Når du leverer bilen
Sjekk interiøret
Sørg for at bilen er nokså rein innvendig når du returnerer han. Dersom leigebilen blir returnert skiten, kan du bli belasta med eit gebyr.
Fyll opp tanken
Lever helst bilen med full tank. Leigebilselskapa tek seg ofte godt betalt for drivstoffet dersom dei må fylle opp.
Ta bilete
Ta alltid bilete av bilen ved levering som dokumentasjon på at du leverte han i god stand. Få gjerne skriftleg og signert stadfesting på bilens tilstand frå leigebilselskapet.
Lever innanfor opningstida
Dersom du har moglegheit, bør du alltid levere bilen innanfor opningstida. Om det ikkje går, må du hugse å ta gode og nøyaktige bilete av bilen som viser at han blei levert i god stand.
Krav i ettertid
Skadar
Utleigar har ikkje rett til å belaste kredittkortet ditt eller depositum for påståtte skadar utan å ha gjeve deg beskjed. Du skal alltid ha moglegheita til å bestride slike krav før noko skal betalast.
Drivstoff, bøter og parkeringsgebyr
Utleigar har rett til å belaste kortet ditt for slike utgifter.
Korleis går du fram for å klage?
1. Klag først til utleigar
Dersom det er noko du ikkje er nøgd med, må du først ta saka opp med utleigar. Bruk gjerne Forbrukarrådet sitt klagebrev.
2. Ta saka inn til mekling
Dersom du ikkje kjem til semje med utleigaren, kan du ta saka til Forbrukartilsynet.
Klage på bil leigd i utlandet
Dersom du ønskjer å klage på bil leigd i utlandet, kan du klage til Forbrukar Europa.
Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.