Parkeringsbot
Sjekk når det kan vere nyttig å klage på bota, og korleis du går fram.
Når nyttar det å klage på parkeringsbota?
Eksempel på situasjonar som kan utløyse grunn til å klage:
Du kan klage til selskapet dersom du meiner det er brot på parkeringsforskrifta. Her står det mellom anna at:
- Du skal betale med ein gong etter at du har parkert, men du skal likevel få ein rimeleg frist til å betale parkeringsavgifta
- Du skal, med normal merksemd, kunne forstå kva for reglar som gjeld for parkering ut frå skilting og oppmerking.
- Parkeringsselskapet skal prøve å varsle deg før dei tauar bort bilen, slik at du blir gitt ein sjanse til å flytte han.
- Parkeringsselskapa har ikkje høve til å halde tilbake bilen inntil parkeringsbota eller fjerningskostnadane er betalt.
- Parkeringsselskapet skal fråfalle ilagt parkeringsbot dersom det er særlege grunnar til at avgift ikkje er betalt, til dømes at førar har fått eit akutt sjukdomstilfelle.
Du finn meir informasjon hos Parkeringsklagenemnda.
Når nyttar det ikkje å klage?
Nokre sakstypar har Parkeringsklagenemnda avgjort at det openbert ikkje kan gjevast medhald i. Desse sakstypane er det altså nyttelaust å klage over.
Ikkje synleg billett / parkeringstillating
Det nytter ikkje å klage på parkeringsbota dersom billetten eller parkeringsløyvet ikkje låg godt synleg i frontruta. Har billetten/løyvet falle ned på golvet, nyttar det ikkje å dokumentere betalinga/at ein har tillating i ettertid.
Rimeleg frist
Ei misforståing som har vore vanleg, er at alle har tre minutt på seg før kontrollsanksjon kan ileggjast. Dette er ikkje korrekt. Du skal betale med ein gong, men du får likevel ein rimeleg frist til å betale og setje deg inn i parkeringsvilkåra. Denne fristen kan difor variere frå nokre sekund til nokre minutt, avhengig av avstanden til automat, kor førlig føraren er og liknande.
Skjeiv parkering / utanfor oppmerka felt
Det nyttar heller ikkje å klage dersom du har stått parkert utanfor oppmerka felt, eller har parkert med eitt hjul utanfor feltet/inn i neste felt. Dette gjeld sjølv om årsaka til at du parkerer feil er at dei andre bilane på rekkja har slurva med si parkering.
Utgått billett - overskriding av maks p-tid
Etter parkeringsforskrifta kan det ileggjast sanksjon tidlegast 5 minutt etter utgått parkeringstid. Klager som blir grunngjeve med at du finn det urimeleg å bli ilagt kontrollsanksjon etter desse 5 minutta er gått fordi du berre var nokre minutt for sein etter desse, blir ikkje gjevne medhald.
Tastefeil / elektronisk registrering
Du når ikkje fram med klage dersom du sjølv har tasta inn informasjonen ved registrering eller betaling, og har fått høve til å sjekke at denne stemmer, til dømes ved kvittering eller anna stadfesting.
Du finn meir informasjon om nyttelause klager på Parkeringsklagenemnda sine heimesider.
Korleis går du fram for å klage?
1. Klag til parkeringsselskapet
Dersom du er ueinig i bota, må du først klage skriftleg til parkeringsselskapet. Bruk gjerne Forbrukarrådet sitt standard klagebrev.
2. Klag til Parkeringsklagenemnda
Dersom du ikkje blir einig med parkeringsselskapet, kan du klage til Parkeringsklagenemnda.
Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.