Misnøgd med handverkaren?
Er du ikkje nøgd med resultatet? Fortvil ikkje, det er fem års klagefrist på handverkararbeid utført på hus og hytter.
Kva kan eg klage på?
Dersom resultatet ikkje blir som avtalt
Når du har fått utført eit renoveringsoppdrag, er hovudregelen at du kan klage dersom resultatet ikkje blir som avtalt (handverkartenestelova). Difor er det viktig at de har ein tydeleg og god avtale. I tillegg kan du forvente at det blir gjort fagmessig arbeid, det vil seie at arbeidet held normal handverksmessig standard. Du kan forvente at handverkaren ivaretek interessene dine med tilbørleg omsorg, og mellom anna frårår arbeid viss han antar at prisen ikkje står i rimeleg forhold til det du oppnår.
Dersom det er nødvendig med tilleggsarbeid som det er praktisk å utføre saman med resten av oppdraget, skal handverkaren gi deg beskjed. Dersom resultatet av arbeidet ikkje blir i tråd med slike forventningar, og dette ikkje skuldast forhold på di side, vil du ha grunnlag for å klage.
Kor lenge etter kan eg klage på jobben som er gjort?
Fem års klagefrist
Det er fem års reklamasjonsrett på arbeid utført på fast eigedom, slik som hus og hytter. Det vil seie at du kan klage på feil og manglar inntil fem år etter at arbeidet er avslutta.
Klag så raskt som mogleg
Viss du meiner arbeidet som er gjort ikkje held mål, må du klage (reklamere) så raskt som mogleg til handverkaren. Viss du gir beskjed for seint, kan du i verste fall miste retten til å klage.
Kva gjer eg viss arbeidet ikkje er tilfredsstillande utført?
Halde tilbake betaling
Du kan halde tilbake så mykje det vil koste å få utbetra feilen eller mangelen.
Retting
Handverkaren har både ein rett og ein plikt til å rette feilen. Dette skal skje innan rimeleg tid og utan vesentleg ulempe for deg. Rettinga skal skje for handverkaren sin rekning.
Prisavslag
Du kan berre krevje prisavslag dersom handverkaren ikkje kan eller vil rette feilen eller mangelen. Prisavslaget skal tilsvare kostnadene ved å få mangelen retta. Det er ikkje mogleg å krevje prisavslag for tort og svie. Dersom prisen på å rette feilen eller mangelen blir urimeleg i høve til den nytten du vil få, skal prisavslaget setjast til skilnaden mellom den avtalte tenesta og mangelfull teneste.
Seie opp avtalen
Viss feilen gjer at du ikkje får nokon nytte av jobben som er utført, kan du krevje å heve avtalen, og handverkaren har ikkje krav på betaling. Handverkaren kan krevje å få tilbake materialar, dersom ikkje dette er til større ulempe for deg. For det som ikkje kan tilbakeleverast, kan handverkaren krevje eit vederlag tilsvarande verdien dette har for deg. Dersom avtalen for resten av arbeidet blir heva, kan handverkaren krevje full betaling, minus kva det vil koste å få utført den delen som står igjen.
Erstatning
Du kan krevje erstatning for økonomisk tap som følgje av mangelen. Erstatning kan krevjast i tillegg til retting, prisavslag og heving.
Forelding av krav
Foreldingsfristen er tre år
Sjølv om du har reklamert innan rimeleg tid og innanfor femårsfristen, kan kravet ditt mot handverkaren bli forelda. Foreldingsfristen er tre år. Sjølv om du reklamerer straks og innanfor den femårige reklamasjonsfristen, blir kravet ditt forelda viss det går tre år utan at utbetringa skjer. Fristen løper frå arbeidet er ferdigstilt, men du får ein tilleggsfrist på eitt år om du ikkje oppdaga eller burde oppdaga mangelen.
Viss entreprenøren lovar å utbetre mangelen utan å gjere noko, må du avbryte foreldingsfristen ved å gå til domstolen. Du kan også avbryte foreldingsfristen ved å klage skriftleg til Forbrukartilsynet.
Korleis går eg fram for å klage?
1. Klag til handverkaren
Når du har ei klage, må du først reklamere skriftleg til handverkaren. Det er ein føresetnad for å gå vidare med saka. Bruk gjerne Forbrukarrådet sitt standard klagebrev.
2. Ta saka til mekling
Viss du får skriftleg avslag frå handverkaren eller ikkje noko svar i det heile tatt, kan du ta saka inn til Forbrukartilsynet.
Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.