Dine rettar når straumen går

Du vil ha krav på erstatning for økonomiske tap, så lenge feilen er innanfor nettselskapet sin kontroll.

Kven er ansvarleg når straumen blir borte?

Om straumbrotet skuldast tilhøve utanfor nettselskapet sin kontroll, vil du ikkje ha krav på erstatning. Dette vil typisk vere tilfelle ved ekstremvêr. Nettselskapet er heller ikkje ansvarleg for tap dersom straumbrotet er forsvarleg varsla på førehand.

Kva kan eg krevje når straumen blir borte?

Ved straumavbrot som varer over 12 timar, vil hushaldningar og eigarar av fritidsbustader ha krav på kompensasjon. Varigheita av straumavbrotet skal reknast frå det tidspunktet nettselskapet først fekk melding om avbrotet, eller nettselskapet visste eller burde ha visst at eit avbrot har funne stad. 

Du finn oppdaterte satsar for kompensasjon ved straumavbrot på NVEs nettsider.

Nettselskapet ditt skal utbetale kompensasjon til deg utan at du treng å søkje om dette. Utbetalinga skal kome seinast innan 12 veker etter at avbrotet har funne stad.

Korleis går eg fram for å klage?

1. Klage til nettselskapet

Du treng ikkje å klage til nettselskapet for å motta den standardiserte kompensasjonen. Om du har eit erstatningskrav utover den standardiserte kompensasjonen, må du klage til nettselskapet sjølv. Du finn som regel informasjon om dette på nettselskapet sine nettsider.

Du må klage seinast innan to år etter straumavbrotet. I tillegg må kravet fremjast innan rimeleg tid etter at du oppdaga, eller burde ha oppdaga det. Rimeleg tid er aldri kortare enn to månader, men kan vere lengre. Nærare forklaring for nettselskapa sine erstatningskrav finn du i standard nettleigeavtale.

2. Klage til Elklagenemnda

Dersom du ikkje får den kompensasjonen du meiner å ha krav på, kan du klage til Elklagenemnda.

Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.