Kva gjer eg viss straumen blir stengd?

Her finn du informasjon om kva som skal til for at straumen kan stengast, og korleis du går fram for å få han tilbake.

Kan netteigaren stengje straumen?

I enkelte situasjonar kan netteigaren stengje straumtilførselen. Dette kan til dømes skje når du ikkje betalar skuldig netteleige. Samstundes er det viktig å få med seg at ei enkelt, forseinka innbetaling ikkje er nok til at straumen blir skrudd av.

Ved stenging har du på førehand krav på å motta skriftleg varsel til di fakturaadresse, og å bli varsla personleg. Stengingsvarsel kan sendast i same brev som purring/inkassovarsel. Det skal likevel klart gå fram at varselet gjeld stenging.

Kva skjer viss eg ikkje betalar straumrekninga?

Viss du ikkje betalar rekninga for straumbruken din, kan kraftleverandøren heve avtalen med deg. Den kraftleverandøren du har valt sluttar då å levere straum til deg, men du mistar likevel ikkje straumen i kontaktene. I slike tilfelle blir du nemleg overført til det nettselskapet du er tilknytt og får såkalla leveringspliktig kraft.

For ordninga leveringspliktig kraft gjeld særskilt straumpris, som ofte kan vere betydeleg dyrare enn den krafta du kan kjøpe ved ordinære avtalar.

Kva viss det er fare for liv, helse og ting?

Stenging av straumen må midlertidig utsetjast, viss det er fare for liv, helse, eller betydeleg tingskade ved stenging. Det kan til dømes vere aktuelt ved sterk kulde. Viss slike omsyn ligg føre, bør du informere nettselskapet om dette, viss du har fått varsel om stenging. Du har sjølv plikt til å dokumentere at konsekvensen ved stenging utgjer fare for liv, helse eller på ting.

Har du varige betalingsproblem, bør du ta kontakt med sosialkontoret og undersøkje om det er mogeleg å få garantiordning/støtte. Viss sosialtenesta melder til nettselskapet at dei tek ansvaret for å dekkje dine forpliktingar innan fire veker frå stengingsvarselet er sendt, kan ikkje nettselskapet stengje straumen.

Korleis går eg fram for å klage på stenging av straumen?

1. Kontakt nettselskapet

Stenging må midlertidig utsetjast når du er ueinig i grunnlaget for stenginga, så sant innvendinga ikkje er openbert grunnlaus. Er du ueinig i grunnlaget for stenginga, bør du kontakte selskapet med dette snarast mogleg.

2. Klag til Elklagenemnda

Elklagenemnda er oppretta etter avtale mellom Fornybar Norge (tidlegare Energi Norge) og Forbrukarrådet. Nemnda handsamar forbrukarklager på nettselskap og kraftleverandørar.

Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.