Misnøgd med straumselskapet?

Er du misnøgd med straum- eller nettselskapet ditt? Sjekk dine rettar og korleis du kan klage.

Kva er skilnaden på straum og nettleige?

Når du brukar straum, betaler du for straumen du kjøper frå straumleverandøren, i tillegg betaler du nettleige til det lokale nettselskapet for transport av straumen. Du kan skifte straumleverandør, men ikkje nettleverandør.

Korleis byter eg straumleverandør?

Avtalen din med straumleverandør kan seiast opp kostnadsfritt når du ønskjer det, så fremt du ikkje har inngått ein avtale med bindingstid. Den enklaste måten å gjere dette på er å gi beskjed til ny leverandør om at du ønskjer å bli kunde hos dei. Deretter fiksar den nye leverandøren din resten.

Angrar du på inngått straumavtale?

Det er 14 dagars angrerett når du kjøper straum. Har du ikkje fått god nok informasjon om angreretten, blir fristen utvida med inntil eitt år.

Gi beskjed til selskapet om at du angrar, eller finn ny avtale, så ordnar det nye selskapet flyttinga for deg. Viss du ikkje vel ein ny straumavtale etter at du har nytta deg av angreretten, vil du få leveringspliktig straum levert av nettselskapet ditt. Denne straumen er dyrare enn dei beste avtalar på marknaden.

OBS! Nokre avtalar har bindingstid. Denne skal ikkje vere lengre enn 12 månader, med unntak for fastprisavtalar. Du skal få ein økonomisk fordel for å inngå ein avtale med bindingstid, for eksempel ein rabatt på straum eller andre tenester. Du kan seie opp ein slik avtale mot å betale eit rimeleg brytingsgebyr.

Når selskapet endrar pris på avtalen

Selskapa kan endre pris på spotprisavtalar med 30 dagars varsel. For å vere på den sikre sida, anbefaler vi deg å velje straumavtale med prisgaranti på minimum 12 månadar på vår samanlikningsteneste.

Når kraftleverandøren endrar prisen eller andre vilkår for avtalen, skal du få direkte varsel om dette, for eksempel på e-post eller SMS. Det er også mogleg å sette opp varsel på vår samanlikningsteneste.

Dei færraste med spotprisavtalar har bindingstid, og du står fritt til å byte avtale. Bytet er gjort på få minutt, og det praktiske blir ordna av det nye selskapet ditt.

Straumrekninga mi er unaturlig høg

Spotprisane har vore svært høge dei siste åra, og svingar også meir enn før. Dette gjer at det kan vere vanskeleg å samanlikne straumrekninga med tidlegare periodar.

Dei fleste straumsalselskap og nettselskap gir deg tilgang til historisk forbruk av straum. Her kan du sjekke om det er unormale svingingar i forbruket ditt. Viss du meiner at målinga ikkje stemmer, må du kontakte nettselskapet ditt.

Betaler du for unødvendige tilleggstenester?

Fleire straumsalselskap sel tilleggstenester, slik som pristak, straumforsikring og grøn straum. Dette er tenester som nesten aldri slår inn, og har ein tendens til å forsvinne eller endrast viss det viser seg at dei går i kunden sin favør.

Mange har ikkje fått med seg at dei betaler for slike tenester. Vi anbefaler at du sjekkar fakturaen din, og eventuelt gjer ei vurdering om dette er noko du ønskjer. Avtalane kan seiast opp ved å ta kontakt med selskapet ditt.

Slik går du fram for å klage

Viss du ønskjer å klage må du først ta kontakt med straum- eller nettselskapet. Viss du meiner at straumrekninga er feil, kan du halde tilbake den summen du meiner du ikkje skal betale. Selskapet kan ikkje stenge straumen din i slike tilfelle.

Klage til Elklagenemnda

Viss du ikkje kjem til semje med straumsalselskapet eller nettselskapet ditt, kan du ta saka til Elklagenemnda. Nemnda behandlar mellom anna klager knytt til avtaleinngåing, fakturering, byte av straumleverandør, leveringsplikt, skade på elektrisk utstyr og tilknytingsavgift til straumnettet.

Klage til Forbrukartilsynet

Forbrukartilsynet er tilsynsmyndigheit når du opplever marknadsføring eller avtalevilkår som du meiner er villeiande eller urimelege. Forbrukartilsynet behandlar ikkje enkeltsaker, men ønskjer uansett tips til bruk i tilsynsarbeidet.

Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.