Vasslevering

Kva krav du kan stille til vassleveringa, og korleis du klagar viss du ikkje er nøgd med kvalitet eller trykk.

Kan eg stille krav til vasskvaliteten?

Ja, vatn er i forbrukarsamanheng å rekne som ei vare, og kjøp av vatn blir regulert av forbrukarkjøpslova. Dette gjeld uavhengig av om vatnet kjem frå eit privat eller eit kommunalt vassverk. Lova gjeld trass i at vassleveransen som regel ikkje er basert på ein avtale.

Kommunen har ofte rett til å krevje at du koplar deg til og mottek vatn frå det kommunale vassverket. Kravet til tilkopling og regulering av prisen på vatnet og vassgebyret, følgjer eigne regelverk.

Kva kan eg krevje viss vatnet ikkje har forventa kvalitet?

Forbrukarkjøpslova gir deg moglegheit til å krevje prisavslag dersom vatnet ikkje har den kvaliteten du kan forvente. Det finst døme på at klagar på vasskvaliteten har gitt mellom 25 og 50 prosent reduksjon i vassgebyret for den perioden vasskvaliteten har vore dårleg. Føresetnaden er at vassleveransen avvik vesentleg frå det du har grunn til å forvente.

Viss vatnet er helseskadeleg å drikke, vil det vere eit kvalitetsavvik som gir grunnlag for prisavslag. Dette inneber at når vassverket sender ut kokevarsel, kan ein som utgangspunkt gå ut frå at vatnet er helseskadeleg og krevje prisavslag.

Mindre kvalitetsavvik gir likevel ikkje rett til reduserte gebyr. I sakene om vassleveransar har Forbrukartvistutvalet lagt til grunn at forbrukaren må tole sjenerande farge, lukt og smak utan at det gir grunnlag for prisavslag.

Klagar på dårleg trykk fører som regel ikkje fram

Klagar på dårleg trykk fører som hovudregel heller ikkje fram. Berre i tilfelle der trykket er så lågt at vatnet i realiteten har vore borte i lange periodar, kan du lukkast med klaga di.

I ei sak der vasstrykket var uvanleg variabelt og til dels heilt borte, blei forbrukar tilkjend 25 prosent reduksjon i prisen, medan i ei sak der forbrukar til dels var utan vatn eller hadde vatn med svært lågt trykk over 2 år, blei forbrukar tilkjend 50 prosent prisavslag.

Vurderingane knytte til når det er aktuelt med prisavslag for dårleg vasskvalitet eller ekstremt lågt trykk, er dei same om vatnet kjem frå eit privat vassverk.

Slik klagar du på vasskvaliteten

1. Klag til kommunen eller det private vassverket

Viss du ønskjer å klage på vasskvaliteten, må du først ta kontakt med kommunen eller det private vassverket. Bruk gjerne Forbrukarrådet sine ferdige klagebrev.

Det er sjeldan at kommunen sjølv tilbyr erstatning, til dømes i etterkant av kokevarsel, eller at det blir avdekka at vatnet er helseskadeleg.

2. Ta saka til mekling

Viss kommunen eller vassverket avviser klaga, kan du ta saka til Forbrukartilsynet.

Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.