Skylagring

Rettar og råd for avtalar om skylagring.

Kva er skylagring?

Skylagring er ulike tenester som gjev deg høve til å sikkerheitskopiere, lagre og hente fram filer på ei ekstern teneste. Dette gjev deg høve til å lagre filer trygt, og mange tenester har funksjonar som automatisk kan sikkerheitskopiere data som bilete og personlege filer.  

Når du byrjar med tenesta

Det skal gå tydeleg fram før du bestiller kva ytinga kostar, i tillegg til at eventuell bindingstid skal gå fram.  

Det kan ikkje vere meir enn 6 månaders bindingstid, og du skal ha fått ein rabatt som kompensasjon for bindingstida.  

Kva skal tenesta innehalde?

Så lenge bindingstida gjeld er det spesifikasjonane som styrer kva skylagringstenesta skal innehalde. Den mest sentrale funksjonen ved skylagringa er at dataen du lagrar er sikkert oppbevart. Utover det vil spesifikasjonar som er viktige vere storleiken på lagringsplassen (ofte målt i terabyte), tilknytte appar og automatiske sikkerheitskopiar.  

Du skal få informasjon dersom tilbydaren kjem til å gjere større endringar, og informasjonen skal sendast på eit varig medium – typisk ein e-post.  

Forbrukarar under bindingstid kan seie opp utan kostnad når selskapet endrar innhaldet i tenesta dei leverer. Små justeringar som betyr lite for deg gir deg ikkje rett til å seie opp.  

Ei større endring i tenestetilbodet kan typisk vere dersom ei skylagringsteneste vel å fjerne appstøtte for enkelte operativsystem eller dersom lagringsplassen blir mindre.  

Kva har du krav på om tenesta ikkje fungerer som ho skal?

Viss skylagringstenesta og appane, nettsider og liknande ikkje fungerer som føresett bør du ta kontakt med kundeservice hos leverandøren og beskrive problemet.  

Ofte er det behov for feilsøking om feilen ligg hos leverandøren, eller om det er ditt eige oppsett som bidreg til feila. Ytingane skal leverast med rettleiingar, typisk i form av bruksanvisningar, sjekklister eller videoar.  

Du må hugse å melde feil direkte til leverandøren når du opplever feil. Viss du ventar svært lenge vil du kunne miste retten til å krevje noko.  

Digitalytingslova viser til at ei yting teneste ein har, som strøymetenester skal vere i tråd med avtalen heile perioden. Leverandøren kan ikkje ta atterhald om tidvis nedetid. Viss skylagringstenesta har ein feil, så har leverandøren rett til å forsøke å fikse feilen. Ofte vil slike feil gjelde svært mange brukarar, og ikkje berre deg.  

Du kan òg ha rett på prisavslag for den perioden tenesta ikkje fungerte som avtalt. Oppstår det alvorlege feil som anten ikkje blir fiksa eller som svekkjer tilliten til leverandøren, så har du rett til å gå frå avtalen, sjølv om avtalen har bindingstid.  

Erstatning

Du kan òg krevje erstatning for økonomisk tap, samt for vesentleg ulempe som følgje av feila.  

Ei slik vesentleg ulempe kan typisk vere at bilete går tapt som følgje av feil hos leverandøren, eller at du må bruke mykje tid på å gjenopprette filer.   

Erstatning for slik ulempe blir sett skjønnsmessig. Leverandøren kan ha ei normalerstatning for slike tap i avtalen, så lenge den er rimeleg.  

Kva skjer viss du seier opp tenesta?

Skylagringstenester er vanlegvis noko forbrukaren førehandsbetaler for ein lengre periode fram i tid. Leverandøren skal gje beskjed minst ein gong kvar sjette månad om at tenesta løper, samt gje informasjon om korleis forbrukaren kan seie opp.  

Førehandsbetaling tel ikkje som bindingstid, noko som betyr at du kan betale for både eitt og to år på førehånd for ei skylagringsteneste. For avtalar utan bindingstid kan du seie opp sjølv om du har betalt heile summen på førehånd. Du har då rett på resten av den førehandsbetalte summen tilbake.  

Pris og betaling

Tenestetilbydar kan endre prisen viss dette kjem fram av avtalen. Du skal òg få informasjon om at du har rett til å seie opp tenesta dersom prisendringa er større enn det endringa i konsumprisindeksen skulle tilseie.  

Betalinga skjer som regel via betalingskort. Dersom du ikkje betaler for tenesta, vil tenestetilbydar ofte stoppe tilgangen din til tenesta fram til du gjer opp for deg. 

Vil du klage?

Viss tilbydaren ikkje leverer som avtalt kan du klage. Viss du meiner at du har rett til å seie opp midt i bindingstida, anten som følgje av feil ved ytinga eller negative endringar, så gir du beskjed om det.  

Kjem du ikkje til semje med leverandøren kan du nytte deg av kortreklamasjon. Du kan òg klage inn leverandøren til Forbrukertilsynet for mekling.

Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.