Buss

Gjekk ikkje bussen som planlagt? Sjekk kva du kan krevje av alternativ transport og kompensasjon.

Kva kan du krevje når bussen er innstilt eller forseinka?

Dersom bussen blir forseinka eller innstilt, vil transportøren prøve å skaffe alternativ transport for deg. Transportøren vil også prøve å gi deg så god informasjon som mogleg.

Lukkast det ikkje å setje opp alternativ transport, kan du få dekt utlegg til drosje, eigen bil eller anna alternativ transport mot å vise kvittering. Dette gjeld ulikt etter kor stor forseinkinga er og kor lang reisa opphavleg var.

Når kan du krevje å få dekt utgifter til alternativ transport?

  • Dersom du blir meir enn 20 minutt forseinka på reiser under 1 time kan du krevje inntil 550 kroner
  • Dersom du blir meir enn 40 minutt forseinka på reiser mellom 1 og 3 timar kan du krevje inntil 825 kroner
  • Dersom du blir meir enn 60 minutt forseinka på reiser over 3 timar kan du krevje inntil 1100 kroner

På reiser over tre timar, der forseinkinga gjer at du ikkje kjem fram før dagen etter, vil du få dekt overnatting. Du må på førehand få det godkjent av selskapet. Er det under 20 minutt til neste avgang, vil du heller ikkje ha rett på refusjon.

Vilkår og reisegaranti

Det er utvikla ein nasjonal reisegaranti som kjem i tillegg til kvart enkelt selskaps vanlege vilkår. Ut over det er det vanleg avtalerett og erstatningsrett som gjeld. Det tyder at du kan ha rettar ut over garantien. Garantien gjeld alle dei store busselskapa over heile landet. Oversikta over kven som er knytt til ordninga, finn du på Kollektivtrafikkforeningens nettsider.

Garantien gjeld ikkje viss forseinkinga eller innstillinga kjem av årsaker som ikkje busselskapet kan rå over, som offentlege påbod og forbod, streik og liknande, naturkatastrofar, ekstraordinære vêrforhold (t.d. kraftig snøfall, ras, flaum eller eksepsjonelt glatt vegbane), vegarbeid eller uforutsette problem langs vegen, og store arrangement eller andre trafikale forhold som påverkar kollektivtrafikken i stor grad.

Busselskapa har rett til å krevje tilleggsavgift dersom du ikkje har gyldig billett

Selskapet har også rett til å halde deg tilbake viss du ikkje kan vise fram gyldig billett, og ikkje betaler tilleggsavgift på staden.

Det er ditt ansvar å sørgje for at du har gyldig billett til bussreisa. Du bør difor ta kontakt med bussjåføren dersom du er usikker på om billetten din eller periodekortet ditt er gyldig for bussreisa.

Dersom du har forsøkt å kjøpe billett på automat og denne ikkje verkar, må du gi beskjed til sjåføren.

Busselskapet har i utgangspunktet ikkje ansvar

Det er ofte lite å hente hos busselskapet viss du mistar bagasjen din, eller om den blir skada eller stolen. Selskapet vil berre ha ansvar for tap eller skade på bagasje dersom det er dei tilsette som med forsett eller aktløyse kan skuldast for tapet eller skaden.

Ofte vil reiseforsikringa di dekkje tap eller skade som busselskapet ikkje har ansvar for.

Dersom du har betalt ekstra for å ta med bagasje (til dømes sykkel), er det selskapet som i utgangspunktet har ansvaret for tap eller skade på bagasjen.

Selskapet har ikkje ansvar dersom du sjølv har medverka til at bagasjen har gått tapt eller er skada.

Korleis klagar du på busselskapet?

1. Klag til busselskapet

Dersom du har hatt økonomiske utgifter på grunn av forseinkingar, innstillingar eller andre manglar ved bussreisa, må du først klage til selskapet.

Hugs å ta vare på klagen, kvitteringar og dokumentasjon for reisa og for dei utgiftene du har hatt.

2. Klag til Transportklagenemnda

Viss du ikkje kjem til semje med selskapet, kan du bringe saka inn for Transportklagenemnda.

Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.