Forsinka eller skada bagasje
Om bagasjen er forseinka, borte eller skada, kan du krevje erstatning frå flyselskapet.
Det du har rett på på 1-2-3
Bruk flykalkulatoren vår for å enkelt rekne ut kva du har krav på dersom flyet blir forsinka eller kansellert. Legg inn kvar du skal, kor lenge du har venta og sjå rettane dine. Du kan òg lese om rettane dine nedanfor, og få informasjon om korleis du går fram for å klage.
Kva kan du krevje om bagasjen er forseinka?
Om bagasjen din er forseinka, kan du ha krav på erstatning. Dette gjeld også ved kortare forseinkingar, men utgifta må skuldast eit naudsynt behov.
Døme
Døme på utgifter du får erstatta ved forseinkingar kan vere innkjøp av naudsynte klede og toalettartiklar som tannbørste, hud- og hårprodukt.
Om forseinkinga berre er på nokre få timar, er det avgrensa kva du kan få erstatta av utgifter til innkjøp av nye klede og liknande. Hugs at du har ei plikt til å avgrense tapet/innkjøpet til det som er naudsynt.
Få stadfesting på at bagasjen er forseinka
Du må gi flyselskapet melding ved bagasjeutleveringa dersom den innsjekka bagasjen ikkje kjem fram. Ta kontakt i skranken ved bagasjeutleveringa på flyplassen, og sørg for å få ei stadfesting på at bagasjen er forseinka.
Etter at du har fått tilbake bagasjen, må du klage skriftleg til flyselskapet og krevje erstatning for dei utgiftene forseinkinga har ført til. Fristen for å krevje erstatning er 21 dagar etter at bagasjen er komen til rette.
Kva kan du krevje om bagasjen blir borte?
Du kan ha krav på erstatning om den innsjekka bagasjen din blir borte. Om flyselskapet erkjenner at bagasjen må reknast som tapt, eller om den innsjekka bagasjen ikkje har kome til rette 21 dagar etter flyginga, har du krav på erstatning som tilsvarar verdien på bagasjen.
Ver merksam på at erstatninga alltid vil vere avgrensa opp til eit maksimumsbeløp. Dette maksimumsbeløpet varierer etter kva land du skal reise frå eller til. Du bør difor ikkje leggje spesielt verdifulle gjenstandar i bagasjen.
Innanfor Noreg og EU/EØS-området (og enkelte flygingar utanfor), er maksbeløpet du får erstatta om lag 13 000 norske kroner. For andre flygingar utanfor EØS, kan maksbeløpet vere vesentleg lågare.
Kva kan du krevje ved skada bagasje?
Du kan ha krav på erstatning om den innsjekka bagasjen blir skada. Flyselskapet har ansvar for all innsjekka bagasje som er tillaten å ta med på flyginga. Dersom det kan påvisast skade, kan du krevje erstatning frå flyselskapet. Det er viktig å hugse at du sjølv er ansvarleg for at bagasjen er pakka på ein forsvarleg måte.
Flyselskapet vil ikkje vere ansvarleg for skadar som kjem av eigenskapane til bagasjen, til dømes når det er glas og andre skjøre gjenstandar som må handterast spesielt forsiktig. Du har heller ikkje krav på erstatning om bagasjen hadde ein feil eller ei svakheit som førte til skaden, til dømes om kofferten din hadde sprekkar eller hol.
Verdifulle gjenstandar
Om bagasjen din er spesielt verdifull, bør du opplyse flyselskapet om dette når du sjekkar inn. I mange tilfelle kan flyselskapet tilby bagasjevilkår som gir betre dekning dersom bagasjen blir skada eller borte. Ver merksam på at flyselskapet kan krevje at du betaler eit gebyr for dette. Du vil uansett ikkje få høgare erstatning enn det bagasjen er verdt.
Dersom du ønskjer å sikre verdiane i bagasjen fullt ut, kan det vere naudsynt å teikne ei reiseforsikring. Dersom du har reiseforsikring, bør du sjekke kva vilkår som gjeld. For deg som ikkje har reiseforsikring, kan det vere lurt å undersøke kva for forsikringar som blir tilbydde, og velje den som passar best for dine behov.
Korleis går du fram for å klage?
1. Klag til flyselskapet
Du kan alltid klage til det første eller siste flyselskapet uavhengig av kvar tapet, skaden eller forseinkinga oppstod. Bruk gjerne klagebrevet til Forbrukarrådet.
2. Klag til Transportklagenemnda
Om du ikkje kjem til semje med flyselskapet, kan du klage saka inn for Transportklagenemnda.
Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.