Sjekkliste før du bestiller fly

Dine rettar som flypassasjer, kva du kan krevje, og korleis du går fram.

Undersøk vilkåra før du bestiller

Undersøk vilkåra nøye før du stadfestar bestillinga av flyreisa. Når du har akseptert tilbodet, er avtalen bindande. Nokre flyselskap har «angrerett» på bestillinga, men du har ingen angrerett etter lova. Dette gjeld anten bestillinga skjer på internett, over telefon eller ved flyselskapet/reiseoperatøren sitt kontor. I utgangspunktet har du ingen rett til å endre billetten, med mindre du kjøper ein fleksibel billett der endring er mogeleg. Enkelte selskap gir likevel tilgang til å endre innan ein tidsfrist og/eller mot eit gebyr.

Sjekk at du har lagt inn rett informasjon

Ved bestilling av ei flyreise på internett, er du sjølv ansvarleg for at informasjonen som blir lagt inn er rett. Sjekk at namn på reisande, kontaktinformasjon, destinasjon, tidspunkt og liknande er rett før du stadfestar bestillinga.

Sjekk om tur-retur-reisa er å sjå som ei samanhengande reise

Ver merksam på at ein tur-retur-billett ofte blir sett på som ei samanhengande reise. Dette vil seie at enkelte flyselskap kan kansellere bestillinga dersom du ikkje møter opp til avreisa. Då vil du heller ikkje kunne bruke returbilletten. Dette er eit vilkår som må kome klart og tydeleg fram før du bestiller billetten.

Du har sjølv ansvaret for å kome tidsnok

Sjekk reisedokumentet og billetten for når innsjekking stengjer. Hugs å berekne ekstra tid på store utfartsdagar, og sjekk gjerne berekna ventetid på heimesidene til flyplassen.

Dersom flyselskapet/reiseoperatøren ikkje har gitt melding om oppmøtetidspunkt for innsjekking, er det ditt eige ansvar å finne ut av. Tidspunktet for innsjekking kan variere. Kontakt flyselskapet eller flyplassen dersom du er usikker.

Du har ingen lovbestemt rett til å avbestille

Du har heller ikkje angrerett, sjølv om reisa er bestilt over internett. Dette tyder at du ikkje kan krevje å få billettprisen refundert, dersom du ikkje har moglegheit til å reise. Du skal likevel få refundert den delen av billettprisen som utgjer skattar og avgifter.

Flyselskapet kan i nokre tilfelle gi rett til å avbestille. Dette vil ofte vere tilfelle når det er bestilt ein dyrare fleksibel billett. Når du kjøper ein billett med avbestillingsmoglegheit, skal flyselskapet eller reiseoperatøren opplyse klart og tydeleg om kva avbestillingsvilkår som gjeld før avtalen blir inngått. Dersom dette ikkje er opplyst, kan du krevje avbestilling av reisa, men føresetnade er at avbestillinga ikkje skjer for tett innpå avreisetidspunktet.

Avbestillingsforsikring gir deg rett til å avbestille reisa ved plutseleg og alvorleg sjukdom. Viss du betaler for reisa med kredittkort, er denne forsikringa ofte ein del av kredittkortavtalen. Ei vanleg reiseforsikring inneheld som regel også avbestillingsforsikring

Hugs assistansebestilling seinast 48 timar før avreise

Treng du assistanse, bestiller du dette samstundes med at du bestiller reisa di. Assistanseteneste kan bestillast på nettet, eller over telefon hos flyselskap eller reisebyrå.

Hugs bestilling seinast 48 timar før avreise. Ved bestilling av assistanse først når du kjem til flyplassen, må du rekne med noko meir ventetid. Informasjon om assistanseordninga finn du hos Avinor.

Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.