Taxi/drosje

Klag først til taxien, viss han er forseinka eller køyrer feil. Blir de ikkje einige, kan du bringe saka inn til Forbrukartilsynet.

Kan du velje den drosja du ønskjer?

Det er fritt val av taxi i Noreg. Du kan velje den bilen eller det selskapet du ønskjer – også i drosjekøen.

Kva kan du krevje viss taxien køyrer feil?

Dersom drosjesjåføren køyrer feil kan du be han om å stoppe taksameteret, og dersom det syner seg at sjåføren ikkje har vald den raskaste vegen, vil du kunne krevje prisavslag. Dette bør du helst gjere på staden. Dersom du ikkje når fram, bør du så snart som mogleg ta dette opp skriftleg med taxisentralen.

Kva kan du krevje viss taxien er forseinka eller ikkje kjem?

Du har krav på erstatning for økonomiske tap som oppstår viss taxien er forseinka eller ikkje kjem. Hugs at du er ansvarleg for å avgrense eventuelle økonomiske tap, ved å til dømes bestille ein ny taxi eller velje eit anna transportmiddel.

I praksis tyder dette at dersom du har berekna rimeleg tid, men ikkje rekk flyet fordi taxien ikkje dukka opp, vil du kunne krevje erstatning for ekstrakostnadene.

OBS! Kravet på erstatning fell bort viss grunnen til forseinkinga er tilhøve utanfor selskapets kontroll, slik som trafikkulukker eller ekstreme vêrforhold.

Nokre selskap har også ordningar som går utover dine lovbestemte rettar, så det kan vere lurt å sjekke transportvilkåra viss taxien ikkje kjem som avtalt.

Korleis går du fram for å klage?

1. Klag til taxien/taxisentralen

Om du har vore uheldig, bør det klagast skriftleg til taxisentralen så snart som mogleg. Det er viktig å få med opplysningar om den bestilte turen, og å dokumentere ekstrakostnader du har hatt.

2. Ta saka til mekling

Viss du ikkje kjem til semje med taxisentralen, kan du ta saka til Forbrukartilsynet.

Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.