Tog
Er toget forseinka eller innstilt? Sjekk kva du kan krevje av alternativ transport og kompensasjon.
Kva kan eg krevje viss toget er forseinka?
Dersom toget er innstilt, eller det er venta at toget er forseinka med meir enn 60 minutt på langdistansetoga mellom
- Oslo og Trondheim
- Oslo og Bergen
- Oslo og Kristiansand/Stavanger
- Trondheim og Bodø
eller med meir enn 30 minutt på andre strekningar, kan du velje mellom ombooking og refusjon av billettprisen. Med ombooking er det meint endring av reisa til ei tilsvarande reise på same vilkår snarast mogleg same dag, eller på ein annan dag etter ditt eige ønske.
Etter lova har du krav på 25 % refusjon av billettprisen når du kjem 60 minutt for seint til reisemålet, og 50 % refusjon når du er minst 120 minutt forseinka. Dersom du reiser med Vy, SJ eller Go-Ahead, gir dei deg rett til 50 % refusjon av billettprisen ved forseinking på 60 minutt på langdistansetoga og ved forseinking på minst 30 minutt på dei kortare strekningane.
Du har krav på refusjon sjølv om du ikkje har hatt nokre direkte utgifter i samband med forseinkinga, og uavhengig av årsaka til forseinkinga. Du har òg krav på refusjon sjølv om du blir ombooka til neste tog eller blir frakta i buss i staden for tog.
Det kan vere lurt å få ei stadfesting på når du endeleg kom fram til reisemålet. Spør konduktøren, eller bussjåføren, etter bevis.
Kan du be om erstatning for utgifter ved forseinking?
Du kan krevje erstatta ekstra utgifter du har hatt på grunn av forseinkinga, så lenge forseinkinga ikkje skuldast ekstraordinære forhold som er utanfor togselskapet eller BaneNORs kontroll. Typiske døme på slike tilhøve er ekstremvêr, streik og lockout.
Døme på ekstraordinære tilhøve:
Typiske døme som råkar togtrafikken er ekstremvêr, solslyng, streik hos tilsette i Bane Nor eller terrortrugslar.
Erstatta utlegg til alternativ transport
Utgifter til alternativ transport er eit døme på utgifter du kan krevje erstatta, dersom togselskapet ikkje klarer å skaffe alternativ transport innan rimeleg tid. Mister du eit måltid og må kjøpe mat, kan du ha rett på det òg. Spar på kvitteringane for ekstrautgiftene på grunn av forseinkinga, og hugs at du har eit ansvar for å halde erstatningssummen innanfor rimelege grenser.
Du kan ikkje krevje erstatning for utgifter ved overgang til anna transportmiddel, dersom du trass i forseinkinga har nok tid til å nå avgang for vidare transport. Du kan heller ikkje krevje erstatning dersom du ikkje har rekna inn ein ekstra tidsmargin for overgang til vidare transport.
Erstatning med periodekort
Har du periodebillett hjå Vy, kan du få erstatning for billettprisen etter same prinsipp som ovanfor. Du finn meir informasjon på nettsidene til Vy, SJ og Go-Ahead.
Refusjon av ubrukt billett
Du kan krevje refusjon av ubrukt billett dersom vilkåra til togselskapet gir deg rett til det. Vy, SJ og Go-Ahead gir rett til refusjon av ubrukt billett, men refusjonsretten gjeld berre for billettar til ordinær pris, inkludert prisen for komfortplass dersom du har kjøpt dette i tilknyting til den ordinære billetten. Billettar kjøpte på sal eller tilbod er derfor ikkje omfatta. Du må avbestille reisa før avgangstidspunktet til toget og betale eit gebyr på kr 100,-. Ved avbestilling inntil 24 timar før avgang slepp du å betale refusjonsgebyr. Det er ingen refusjonsrett for miniprisbillettar, dette gjeld òg miniprisbillett med komfortplass eller soveplass. Sjølv om du har betalt full pris for ein sovekupé, får du altså ikkje refundert nokon delar av kjøpesummen dersom hovudbilletten er minipris.
Ingen refusjon av miniprisbillettar
Det er ingen refusjonsrett for miniprisbillettar, dette gjeld òg miniprisbillett med komfortplass eller soveplass. Sjølv om du har betalt full pris for ein sovekupé, får du altså ikkje refundert nokon delar av kjøpesummen dersom hovudbilletten er minipris.
Tidsmargin ved reiser til flyplass
Når reisemålet er flyplassen, må du rekne 60 minutt ekstra tid ved bruk av langdistansetog, og 30 minutt ekstra tid ved bruk av andre tog, i tillegg til innsjekkingstida til flyselskapet. Det vil derfor berre vere ved større forseinkingar at togselskapa blir erstatningsansvarlege for dei ekstra reiseutgiftene dine til flyplassen.
Flytoget krev berre at du har rekna ein tidsmargin på flyplassen i tråd med tilrådingane frå flyselskapet. Dersom flytoget er forsinka med meir enn 30 minutt, og du mistar flyet ditt på grunn av dette, kan du krevje ny flybillett dersom du har rekna alminneleg tidsmargin på flyplassen. Les Flytogets vilkår her.
Korleis går du fram for å klage?
1. Klag først til togselskapet eller Flytoget
Om du ønskjer å klage på togreisa, må du først ta dette opp med selskapet.
2. Klag til Transportklagenemnda
Transportklagenemnda Kollektivreiser behandlar alle typar klager i samband med togreisa – alt frå problem ved bestilling, til hendingar undervegs som ilegging av gebyr, forseinkingar, kansellering og manglar ved togreisa, tap av eller øydelagd bagasje og manglande tilrettelegging og assistanse.
Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.