Elektronikk


Blir mobiltelefonen, pc-en eller tv-en din øydelagt, kan du klage i inntil fem år på feil som skuldast dårleg kvalitet på produktet.

Kor lenge etter kjøpet kan eg klage?

Spørsmål
Nei

Klagefristen er to eller fem år

  • Du kan klage i to eller fem år dersom du har kjøpt noko av ein profesjonell seljar (forbrukarkjøpslova). Kor lenge du kan klage, avheng av kor lenge tingen er meint å vare ved vanleg bruk. PC og mobiltelefon er eksempel på varer med fem års klagefrist.
  • Du har to års klagefrist når du kjøper noko frå ein privatperson (kjøpslova).

 

Kva skal til for at eg har grunn til å klage på produktet?

Spørsmål
Nei

Seljar sitt ansvar

Dersom årsaka til feilen er ein fabrikasjonsfeil, eller du ikkje har fått det du har betalt for, skal seljaren ordne opp. Alt skal vere som seljaren har sagt gjennom annonsering, i butikken og andre stader, og du skal ha fått all viktig informasjon.

Ditt ansvar

Dersom du kjende til feilen, eller den skuldast noko du har gjort eller eit uhell, må du ta rekninga sjølv. Du kan eventuelt sjekke om du har ei forsikring du kan nytte. Les meir om kva du kan krevje når noko er feil.

Kva gjer eg dersom seljar avviser klaga på grunn av fukt- eller væskeskade i mobilen?

Spørsmål
Nei

Seljar må prove at det er ein fukt- eller væskeskade

For at seljar skal kunne avvise ein feil ved mobiltelefonen, eller andre elektroniske produkt på grunn av fukt- eller væskeskade, må det vere ein samanheng mellom feilen og væskeskaden. Det er ikkje nok å vise til utslag på ein innebygd fuktindikator. Seljar må kunne seie kva del av telefonen som er fukt- eller væskeskadt, og korleis det har ført til feilen.

Skuldast inntrenginga av væske feil ved sjølve telefonen, har du i fyrste omgang rett på gratis reparasjon.

Kan eg krevje låneprodukt?

Spørsmål
Nei

Når reparasjonen tek meir enn ei veke

Nokre ting er vanskeleg å unnvere. Du har krav på å få låne ein lånegjenstand av butikken, dersom det ikkje blir urimeleg dyrt for butikken målt opp mot kva nytte du har av tingen. Tingen treng ikkje å vere lik din, men skal kunne brukast på omtrent same måte. Du kan be om det frå fyrste dag, og har krav på det dersom det er klart at reparasjonen tek meir enn ei veke.

Treng eg tilleggsforsikring eller tryggleiksforsikring?

Spørsmål
Nei

Sjekk forsikring, garanti og klagerettar

Når du kjøper mobil, pc eller andre elektroniske produkt, blir du ofte tilbode ei tilleggsforsikring. Før du eventuelt takkar ja til ei slik forsikring, bør du sjekke kva for eit vern du har i

  • andre forsikringar
  • forbrukarkjøpslova
  • Butikken sin garanti

I mange tilfelle er du godt dekt og gevinsten er gjerne liten ved å takke ja til tilleggsforsikringa. Hugs også at dette er svært kostbare forsikringar, med avgrensa dekning for eit potensielt tap du som regel har råd til å dekkje sjølv.

Kan eg angre på det eg har kjøpt?

Spørsmål
Nei

Berre angrerett på varer kjøpt på nett og utanfor butikk

Du har berre angrerett når du handlar utanfor fast utsalsstad, slik som internett og dørsal. Når du handlar i ordinære butikkar, er du prisgitt butikken sine eigne bytereglar. OBS! Samtidig lèt mange butikkar deg få byte eller returnere vara innan ei viss tid, dersom du ikkje er nøgd. Dette er ingen lovbestemt rett, men god service frå butikken. Les meir om angre- og byterett.

Korleis går eg fram for å klage?

Spørsmål
Nei

1. Klag til seljar

Dersom du er misnøgd med kjøpet og ønskjer å klage, må du fyrst klage til seljar. Bruk gjerne Forbrukarrådets ferdige klagebrev.

Klagebrev til seljar

2. Ta saken til mekling

Dersom seljaren avviser klaga di og du er ueinig i avvisinga, eller du ikkje får svar innan svarfristen du har sett, kan du ta saka inn for Forbrukarrådet.

Ta saka til Forbrukerrådet for mekling