Mobilabonnement

Tips om korleis du finn rett abonnement, og korleis du går fram for å klaga viss du ikkje er nøgd.

Korleis byter eg mobilabonnement?

Det er enkelt å byta mobilabonnement. Er du utanfor bindingstid, treng du berre å kontakta din nye mobiloperatør og velja nytt abonnement, så ordnar mobiloperatøren resten. Hugs at mobiltelefonnummeret er ditt, og blir med når du vel ny leverandør. Gjennomføring av byte skjer normalt innan ti dagar.

Kan eg avbryta mobilabonnementet før bindingstida er ute?

Har du binding på abonnementet ditt, må du enten venta til bindinga har gått ut, eller betala for å bryta avtalen. Prisen for å bryta avheng av kor lang tid du har igjen av abonnementet.

Korleis velja rett abonnement?

Nasjonal kommunikasjonsmyndighet har utarbeidd tips og råd om kva du bør tenkja på når du skal velja mobilabonnement. Det er mykje å spara på å velja rett abonnement.

Kan eg angra på abonnementet eg har inngått?

Du har angrerett når du inngår ein avtale via såkalla fjernsal – for eksempel via telefon, sal på dør eller stand, eller internett. Merk at du ikkje har angrerett dersom avtalen blir inngått i ein vanleg butikk. Angrefristen er som hovudregel på 14 dagar.

Unngå abonnement som inkluderer telefon

Det er ofte mogleg å få ein telefon til sterkt redusert pris ved å inngå abonnement med høg månadspris og ugunstige ringeprisar. Ein slik avtale lønner seg sjeldan. Totalsummen blir høgare enn om du hadde kjøpt mobilen til full pris, og vald eit billigare abonnement.

Viss du har kjøpt ein subsidiert mobiltelefon, har du som privatkunde vanlegvis tolv månaders bindingstid på abonnementet. Etter dette står du fritt til å velja eit billigare abonnement. Du bør tenkja deg om viss operatøren tilbyr deg «rabatt» på eit par hundrelappar mot nye tolv månader med bindingstid på abonnementet ditt.

Korleis går eg fram for å klaga?

1. Klag til mobiloperatøren din

Dersom du er misnøgd med tenesta, må du ta kontakt med leverandøren din. Nytt gjerne Forbrukarrådet sitt standard klagebrev.

2. Klag til Brukarklagenemnda

Dersom du ikkje når fram med klaga, eller du ikkje får svar på di henvending innan 2 veker, kan du bringa saken inn til behandling i Brukarklagenemnda for elektronisk kommunikasjon (BKN). Nemnda behandlar mellom anna klager på:

  • faktura
  • mobile innhaldstenester
  • kvalitet og manglande tenestetilbod

Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.