TV-tenester
Avtalen du har med TV-leverandøren avgjer kva du har for rettar og plikter.
Før du inngår avtala
Kjøp av TV-abonnement er ikkje regulert i lov, og det vil vere vilkåra i avtala som bestemmer kva rettar og plikter du har.
Før du inngår ei avtale om abonnement på TV-tenester er det difor viktig at du set deg inn i vilkåra for avtala.
Både Forbrukarrådet og Forbrukartilsynet er opptekne av at avtale skal vere balanserte. Opplever du at avtala gir deg som forbrukar urimelege vilkår kan du vende deg til Forbrukartilsynet.
Angrerett
Er avtalen inngått ved fjernsal, som for eksempel via internett, telefonsal, dørsal eller på stand, vil du ha angrerett på avtala. Angrefristen er 14 dagar frå du inngjekk avtala med TV-leverandøren.
Bindingstid
Ver obs på at abonnement på TV-tenester kan ha bindingstid. Det vil seie at du er bunden til avtala i eit gitt tidsrom.
Det er mange avtaler som ikkje kan seiast opp når du er i bindingstida. Ønskjer du likevel å seie opp avtala vil seljar kunne krevje eit brotsgebyr. Du har krav på informasjon om kva eit brotsgebyr kostar. Hugs også at eit brotsgebyr gradvis bør nedjusterast etter kor langt ut i bindingstida du har kome før du seier opp.
Bindingstid som er lengre enn 12 månader er ifølge Forbrukartilsynet urimeleg overfor forbrukarar og skal ikkje førekome. Viss leverandøren har lengre bindingstid enn 12 månader, kan du melde dette inn til Forbrukartilsynet.
Oppseiing
Ønskjer du å avslutte eit abonnement, er det snakk om oppseiing. Det er viktig at du set deg inn i vilkåra for oppseiing og framgangsmåte for å seie opp.
Det er du som må bevise at du har sagt opp på riktig måte, og at det har skjedd innanfor fristane som gjeld viss det er opplyst om dette.
Du bør alltid sikre deg skriftleg dokumentasjon på oppseiing. Dette kan du gjere ved å bruke e-post og bevare loggen. Viss du vel å seie opp avtala over telefon, skriv då ned kven du snakka med, når du gjorde det, og kva de blei einige om. Send gjerne ei skriftleg stadfesting.
Endringar i avtala
TV-leverandøren har moglegheit til å gjere endringar i avtala di, som til dømes prisauke, så lenge dette følgjer av avtalevilkåra.
Hovudregelen er at endringar ikkje bør tre i kraft før tidlegast éin månad etter at du har mottatt eit skriftleg varsel om endringa frå TV-leverandøren. Viss du ikkje ønskjer å godta dei nye endringane kan det vere grunnlag for å heve avtala utan ekstra kostnader.
Forseinka levering
Ved forseinka levering av tenesta som ikkje skuldast forhold hos deg som forbrukar, kan du først og fremst krevje å få levert det som er avtalt. Etter ei konkret vurdering kan det krevjast eit avslag i prisen tilsvarande prisen for den perioden du har vore utan tenesta. Ved vesentleg forseinking kan avtalen hevast.
Mangel ved leveransen
Kva du kan krevje når det er ein mangel ved tenesta, vil avhenge av kva som er årsaka til at selskapet ikkje leverer, og kor omfattande problemet er. Normalt vil du ikkje ha krav på økonomisk kompensasjon som følgje av mindre kontraktsbrot.
Ved omfattande og langvarige manglar vil det kunne krevjast eit prisavslag eller eventuelt heving av avtala.
Korleis går eg fram for å klage?
1. Klag til TV-leverandøren
Viss du ikkje får levert det du blei lova då du inngjekk avtala, kan du klage til TV-leverandøren.
Du har rett til å halde tilbake pengar, men beløpet må tilsvare storleiken på feilen. Hugs at viss du held tilbake for mykje pengar, kan du bli erstatningsansvarleg. Det kan du også bli viss det viser seg at feilen ikkje er noko selskapet er ansvarleg for. Bruk derfor tilbakehaldsretten med måte, og gi selskapet god frist.
2. Klag til Brukarklagenemnda eller Forbrukartilsynet
Dersom du ikkje når fram med klaga di eller du ikkje får svar kan du klage til Brukarklagenemnda for elektronisk kommunikasjon. Nemnda behandlar klager som blant anna gjeld inngåing og oppfylling av abonnementsavtale, kvalitet, fakturering og erstatning.
Nemnda behandlar ikkje klager som gjeld angrerett, leveringsplikt av TV-signal, kringkastingsinnhald, samansetning av kanalpakker eller levering av abonnementspakker over internett.
Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.