Når flyet er forsinka

Kva rettar du har når flyet ikkje går som planlagt, er avhengig av lengda på reisa og kor lenge de er forsinka.

Rettane dine når det gjeld fly på 1-2-3

Bruk flykalkulatoren vår for å enkelt rekne ut kva du har krav på dersom flyet blir forsinka eller kansellert. Legg inn kvar du skal, kor lenge du har venta og sjå rettane dine. Du kan også lese om kva du har rett på nedanfor, og få informasjon om korleis du går fram for å klage.

Kva kan eg krevje ved forseinking?

Du har krav på å få dekt mat og drikke når forseinkinga er på:

  • To timar ved flyging opp til 1500 km
  • Tre timar ved flyging innanfor EØS på meir enn 1500 km for alle andre flygingar på mellom 1500 og 3500 km.
  • Fire timar ved alle andre flygingar

Når forseinkinga er meir enn 5 timar

Dersom forseinkinga blir på 5 timar eller meir, skal flyselskapet tilby refusjon av billettprisen for den delen av reisa som ikkje er påbegynt, eller heile billetten dersom formålet for reisa ikkje kan oppnåast på grunn av forseinkinga. Vel du refusjon av billettprisen, kan du i tillegg krevje returflyging tilbake til avreisestaden.

Blir reisa forsinka med meir enn 3 timar, har du same rett til standardkompensasjon som ved kansellerte flygingar.

Kva er standardkompensasjon?

I tillegg til refusjonen din har du rett til ein ekstra økonomisk kompensasjon etter standardiserte satsar. Denne kompensasjonen har du krav på uavhengig av om du har lidd noko økonomisk tap. Kompensasjonen gjeld alle reisande med eigen billett. Det vil seie at dersom de er eit reisefølgje på fire personar, har alle fire rett på sin eigen kompensasjon.

Så mykje kan du krevje i standardkompensasjon:

  • 250 euro for alle flygingar opp til 1500 km
  • 400 euro for alle flygingar innanfor EØS på meir enn 1500 km og for alle øvrige flygingar mellom 1500 og 3500 km
  • 600 euro for alle andre flygingar

Kompensasjonen kan reduserast med 50 prosent når du vert tilbydd plass på ei anna flyging til destinasjonen og tida når de er framme ikkje overstig den opphavlege flyginga som var bestilt med meir enn:

  • 2 timar ved flyging opp til 1500 km
  • 3 timar ved flyging innanfor EØS på meir enn 1500 km og for alle øvrige flygingar på mellom 1500 og 3500 km
  • 4 timar for alle adnre flygingar

Har du lidd økonomisk tap?

Har du hatt dokumentert økonomisk tap som er større enn den standardiserte kompensasjonen, kan du også krevje erstatning for dette. Dette føreset at årsaka til kanselleringa ligg innanfor flyselskapets kontroll. I tillegg må det økonomiske tapet du har hatt vere ei sannsynleg følgje av kansellering.

Døme:

Døme på tap du kan krevje dekka er hotellopphald, leigebil eller togbillettar du har kjøpt, men som du ikkje får nytta på grunn av at flyginga di blir forseinka eller kansellert.

Unntak for retten til erstatning/standardkompensasjon

Årsaka til kanselleringa er ekstraordinære omstende

Du har ikkje krav på kompensasjon når årsaka til kanselleringa er ekstraordinære omstende som ikkje kunne vore unngått, sjølv om alle rimelege tiltak var vorte tekne. Døme på dette kan vere dårleg vêr som hindrar flytrafikken, streik eller tryggingstiltak det var umogeleg å vite om på førehand.

Andre unntak frå retten til standardkompensasjon

Du har ikkje krav på standardkompensasjon i desse tilfella:

  1. Om du blir informert om kanselleringa seinast 14 dagar før avgang
  2. Om du blir informert om kanselleringa mellom 14 og 7 dagar, og samstundes blir tilbydd ombooking slik at du kan reise høgst 2 timar før opphavleg avgangstid, og nå destinasjonen seinast 4 timar etter den tida de skulle vere framme
  3. Om du blir informert om kanselleringa mindre enn 7 dagar før avgang, men blir tilbydd ei ombooking som gjer at du kan reise høgst 1 time før planlagt avgangstid og nå destinasjonen seinast 2 timar etter planlagt ankomsttid

Korleis går du fram for å klage?

Klag til flyselskap

Ta kontakt med flyselskapet. Rett til mat og drikke gjeld medan du ventar på flyet.

Om du ønskjer å klage i ettertid, må du sende inn ei grunngjeven klage til flyselskapet eller lufthamna så snart som mogleg, og leggje ved naudsynt dokumentasjon. Klageskjema til flyselskapa finn du her:

Dersom du har bestilt flybilletten gjennom eit reisebyrå, kan du klage til reisebyrået eller direkte til flyselskapet. Enkelte reisebyrå opererer likevel berre som ein reindyrka formidlar mellom kunden og flyselskapet, og tek atterhald om reklamasjonsansvar.

Skal slike atterhald vere gyldige, må dei klart og tydeleg vere opplyste om før avtalen blir inngått. Eit reisebyrå kan i utgangspunktet ikkje fråskrive seg ansvar for eigne feil.

Det er likevel viktig å vere klar over at reisebyrået kan vere ansvarleg for forhold som flyselskapet ikkje har rådvelde over, viss til dømes reisebyrået har gjeve feilaktige opplysningar som ikkje stammar frå flyselskapet.

Reisebyrået kan også ha avtalevilkår som stiller deg betre enn standardvilkåra til flyselskapet gjer.

Klag til Transportklagenemnda

Dersom du ikkje får medhald i klaga di til flyselskapet/reisebyrået, kan saka sendast til Transportklagenemnda.

Nemnda behandlar alle typar klager i samband med flyreisa. Alt frå problem ved bestilling til hendingar på flyplassen eller ved flyreisa, som forseinking, kansellering, tap av eller øydelagd bagasje og manglande tilrettelegging og assistanse.

Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.