Når flyet er overbooka
Flyselskapet har rett til å nekte deg å vere med på grunn av overbooking, men ikkje utan at du får økonomisk kompensasjon og assistanse.
Det du har rett på på 1-2-3
Bruk flykalkulatoren vår for enkelt å rekne ut kva du har krav på dersom flyet vert forseinka eller kansellert. Legg inn kvar du skal, kor lenge du har venta, og sjå kva for rettar du har. Du kan òg lese om rettane dine nedanfor, og få informasjon om korleis du går fram for å klage.
Kan flyselskapet nekte deg å vere med når du har billett?
Flyselskapet har rett til å nekte deg å vere med flyet på grunn av overbooking, men ikkje utan at du blir tilbydd økonomisk kompensasjon og assistanse frå selskapet. Ved overbooking skal flyselskapet først spørje om det er nokon som, mot kompensasjon, frivillig vil gje frå seg plassen sin. Den frivillige har deretter, i tillegg til avtalt kompensasjon, rett til ombooking og/eller tilbakebetaling. Dersom det ikkje melder seg nokon frivillige, kan ein av passasjerane bli nekta ombordstiging mot sin vilje.
Kva kan du krevje viss du ikkje kjem med flyet?
Viss du vert nekta å bli med, og vel ombooking, har du rett til mat/drikke som står i rimeleg forhold til ventetida fram til du får reist. Blir det naudsynt for deg å overnatte medan du ventar på flyginga di, skal flyselskapet betale for hotellopphaldet ditt.
Du kan i tillegg ha krav på standardkompensasjon
Du kan i tillegg ha krav på ein økonomisk kompensasjon etter standardiserte satsar. Denne kompensasjonen har du krav på uavhengig av om du har lide noko økonomisk tap, og han skal utbetalast så snart som råd, når du vender deg til flyselskapet.
Så mykje kan du krevje i standardkompensasjon:
- 250 euro for alle flygingar opptil 1500 km
- 400 euro for alle flygingar innanfor EØS på meir enn 1500 km, og for alle andre flygingar på mellom 1500 og 3500 km
- 600 euro for alle andre flygingar
Kompensasjonen blir redusert med 50 prosent når du blir tilbydd plass på ein annan flyging til reisemålet, og tida når du er framme ikkje overstig den opphavlege flyginga som var bestilt med meir enn:
- 2 timar ved flyging opptil 1500 km
- 3 timar ved flyging innanfor EØS på meir enn 1500 km og for alle andre flygingar på mellom 1500 og 3500 km
- 4 timar for alle andre flygingar
Har du lide økonomisk tap?
Har du hatt dokumentert økonomisk tap som er større enn den standardiserte kompensasjonen, kan du òg krevje erstatning for dette. Dette føreset at årsaka til overbookinga ligg innanfor flyselskapet sin kontroll. I tillegg må det påførte økonomiske tapet vere ei sannsynleg følgje av overbookinga.
Dette gjeld som hovudregel ikkje dersom du frivillig har gjeve avkall på plassen din. Då er det den avtalte kompensasjonen mellom deg og flyselskapet som utgjer den endelege erstatninga.
Døme:
Eksempel på tap du kan krevje dekt er hotellopphald, leigebil eller togbillettar du har kjøpt, men som du ikkje får brukt på grunn av at flyginga di blir forseinka eller innstilt.
Korleis går du fram for å klage?
1. Klag til flyselskapet eller reisebyrå
Ta kontakt med flyselskapet/reisebyrået. Rett til mat og drikke medan du ventar på flyet. Ynskjer du å klage i ettertid, må du sende inn ein grunngjeven klage til flyselskapet/reisebyrået eller lufthamna så snart som mogleg. Legg ved naudsynt dokumentasjon. Klageskjema til flyselskapa finn du her:
Dersom du har bestilt flybilletten gjennom eit reisebyrå, kan du klage til reisebyrået eller direkte til flyselskapet. Nokre reisebyrå driv likevel berre som rein formidlar mellom kunden og flyselskapet og tek atterhald om reklamasjonsansvar. Skal slike atterhald vere gyldige, må dei klart og tydeleg vere opplyste om før avtalen blir inngått.
Eit reisebyrå kan i utgangspunktet ikkje fråskrive seg ansvar for eigne feil. Det er likevel viktig å vere klar over at reisebyrået kan vere ansvarleg for forhold som flyselskapet ikkje har herredømme over. Til dømes viss reisebyrået har gjeve feilaktige opplysningar som ikkje skriv seg frå flyselskapet. Reisebyrået kan òg ha avtalevilkår som stiller deg betre enn det flyselskapet sine standardvilkår gjer.
2. Klage saka inn til Transportklagenemnda
Dersom du ikkje får gjennomslag for klaga di til flyselskapet/reisebyrået, kan saka sendast til Transportklagenemnda. Nemnda behandlar alle typar klager i samband med flyreisa.
Alle flyselskap som driv rutegåande passasjertransport, og som flyr i, til eller frå Noreg, er underlagt Transportklagenemnda. Det same gjeld føretak som driv landingsplass i medhald av luftfartslova, reisebyrå, pakkereisearrangørar og andre føretak som har plikter i medhald av lov, forskrift eller avtale.
Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.