Når flyginga vert kansellert

Om flyet vert innstilt skal flyselskapet tilby deg tre alternativ: refusjon, ombooking så snart som mogleg, eller ombooking på eit seinare tidspunkt.

Kva du har rett på på 1-2-3

Bruk flykalkulatoren vår for å enkelt rekne ut kva du har krav på dersom flyet vert forseinka eller kansellert. Legg inn kvar du skal, kor lenge du har venta og sjå rettane dine. Du kan òg lese om rettane dine nedanfor, og få informasjon om korleis du går fram for å klage.

Kva kan du krevje når flyginga er kansellert?

Om flyet vert kansellert, skal flyselskapet tilby deg desse tre alternativa:

  1. Betale attende billettkostnaden for den delen av reisa du ikkje får brukt.
  2. Ombooke deg slik at du kjem fram til reisemålet så snart som mogleg.
  3. Ombooke deg til eit seinare tidspunkt etter ønske frå deg, på tilsvarande vilkår som den opphavlege billetten.

Du har valet mellom å krevje refusjon eller omruting, uansett årsak til at flyginga vert kansellert. Dersom du vel å få billettkostnaden betalt attende, må du vere merksam på at du ikkje kan krevje at flyselskapet sørgjer for ombooking eller mat/drikke/overnatting i eventuell ventetid.

Dersom du vel omruting, skal flyselskapet sørgje for at du får tilbod om mat og drikke i ventetida. Om overnatting vert naudsynt, skal du i tillegg få innkvartering på hotell og transport mellom flyplassen og hotellet. I tillegg har du rett til å få dekt utgifter til telefonsamtalar.

Du kan i tillegg ha krav på standardkompensasjon

Du kan i tillegg ha krav på økonomisk kompensasjon etter standardiserte satsar, avhengig av når du fekk vite om kanselleringa og ny avgangs- og ankomsttid.

Så mykje kan du krevje i standardkompensasjon:

  • 250 euro for alle flygingar opp til 1500 km
  • 400 euro for alle flygingar innanfor EØS på meir enn 1500 km, og for alle andre flygingar på mellom 1500 og 3500 km
  • 600 euro for alle andre flygingar

Kompensasjonen kan bli redusert med 50 prosent når du får tilbod om plass på ei anna flyging til reisemålet, og tida når du er framme ikkje overstig den opphavlege flyginga som var bestilt, med meir enn

  • 2 timar ved flyging opp til 1500 km
  • 3 timar ved flyging innanfor EØS på meir enn 1500 km og for alle andre flygingar på mellom 1500 og 3500 km
  • 4 timar for alle andre flygingar

OBS! Retten på kompensasjon gjeld likevel ikkje dersom innstillinga kjem av ekstraordinære omstende, slik som værforhold og uforutsette tryggingstiltak.

Har du lidd økonomisk tap?

Har du hatt dokumentert økonomisk tap som er større enn den standardiserte kompensasjonen, kan du òg krevje erstatning for dette. Dette føreset at årsaka til kanselleringa er slik flyselskapet har kontroll over. I tillegg må det påførte økonomiske tapet vere ei sannsynleg følge av innstillinga.

Døme:

Døme på tap du kan krevje dekka er hotellopphald, leigebil eller togbillettar du har kjøpt, men som du ikkje får brukt på grunn av at flyginga di vert forseinka eller kansellert.

Unnatak frå retten til erstatning/standardkompensasjon

Kanselleringa kjem av ekstraordinære omstende

Du har ikkje krav på kompensasjon når årsaka til kanselleringa er ekstraordinære omstende som ikkje kunne ha vore unngått, sjølv om alle rimelege tiltak var gjennomførte. Døme på dette kan vere dårleg ver som hindrar flytrafikken, enkelte typar streik eller uforutsette tryggingstiltak.

Andre unnatak frå retten til standardkompensasjon:

Du har ikkje krav på standardkompensasjon i desse tilfella:

  1. Om du blir informert om kanselleringa seinast 14 dagar før avgang
  2. Om du blir informert om kanselleringa mellom 14 og 7 dagar før avgang, og samstundes får tilbod om ombooking slik at du kan reise høgst 2 timar før opphavleg avgangstid, og nå reisemålet seinast 4 timar etter planlagd ankomsttid
  3. Om du blir informert om kanselleringa mindre enn 7 dagar før avgang, men får tilbod om ei ombooking som gjer at du kan reise høgst 1 time før planlagd avgangstid og nå reisemålet seinast 2 timar etter planlagd ankomsttid

Korleis går du fram for å klage?

1. Klag til flyselskapet eller reisebyrå

Ta kontakt med flyselskapet/reisebyrået. Rett til mat og drikke gjeld medan du ventar på flyet.

Ønskjer du å klage i ettertid, må du sende inn ei grunngjeven klage til flyselskapet/reisebyrået eller lufthamna så snart som mogleg, og leggje ved naudsynt dokumentasjon. Klageskjema til flyselskapa finn du her:

Dersom du har bestilt flybilletten gjennom eit reisebyrå, kan du klage til reisebyrået eller direkte til flyselskapet. Enkelte reisebyrå opererer likevel berre som reint formidlingsledd mellom kunden og flyselskapet, og tek atterhald om reklamasjonsansvar. Skal slike atterhald vere gyldige, må dei klart og tydeleg vere opplyste om før avtalen blir inngått. Eit reisebyrå kan i utgangspunktet ikkje fraskrive seg ansvar for eigne feil.

Det er likevel viktig å vere klar over at reisebyrået kan vere ansvarleg for forhold som flyselskapet ikkje rår over, dersom reisebyrået til dømes har gitt feilaktige opplysingar som ikkje kjem frå flyselskapet. Reisebyrået kan også ha avtalevilkår som stiller deg betre enn det flyselskapet sine standardvilkår gjer.

2. Klag saka inn til Transportklagenemnda

Dersom du ikkje får gjennomslag for klaga di til flyselskapet/reisebyrået, kan saka sendast til Transportklagenemnda.

Nemnda behandlar alle typar klager i samband med flyreisa. Alt frå problem ved bestilling, til hendingar på flyplassen eller ved flyreisa, som forseinking, kansellering, tapt eller øydelagd bagasje, og manglande tilrettelegging og assistanse.

Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.