Kortreklamasjon


Handlar du med kort, har du ekstra vern dersom kjøpet
går galt og seljar ikkje greier å ordne opp.

Du har ekstra vern når du handlar med kort

Svar
Nei

Har du kjøpt vara på kreditt, har du ekstra vern gjennom finansavtalelova (paragraf 54b). Særleg verdifull er lova si forskrift om at kredittgjevar (i hovudsak banken) har same ansvar som seljar. Visa og Mastercard praktiserer også dei same rettighetene ved bruk av debetkort. 

Dette gir ekstra tryggleik blant anna dersom:

  • Du har blitt svindla
  • Du har kjøpt ein merkevare, men mottek ein piratkopi
  • Du ikkje mottek varene du har bestilt
  • Vara er skada eller øydelagt
  • Du mottar feil vare
  • Seljaren ikkje respekterer angreretten din
  • Seljaren har gått konkurs

Kva avgjer om eg kan krevje noko av kredittgjevar/banken?

Spørsmål
Nei

Dersom det er feil og manglar på varer og tenester – og seljar ikkje evnar å ordne opp, kan du rette kravet til kredittgjevar, som stort sett er banken din. Ver samstundes merksam på at det er fire moment som må vere på plass:

  1. Du må ha handla med kredittkort eller Visa/Mastercard debetkort.
  2. Du må ha handla frå ein næringsdrivande.
  3. Det må vere ein feil eller mangel ved vara eller tenesta som du har kjøpt.
  4. Du må ha forsøkt å løyse saka med seljar fyrst.

Kva kan eg krevje av banken?

Spørsmål
Nei

Kravet til banken må vere likt det du har overfor seljar, og kan berre vere pengekrav. Du kan altså ikkje krevje at banken skal reparere vaskemaskina di, men du kan få dekt utgifter i samband med at ein reparatør utbetrar mangelen.

OBS! Bankane har ofte korte reklamasjonsfristar, så det er viktig at du tek kontakt med banken din så fort du mistenker at noko er feil.

Korleis går eg fram for å klage?

Spørsmål
Nei

1. Klag til kredittgjevar

Kredittgjevaren er banken eller finansinstitusjonen som har gjeve deg kreditt. Reint praktisk vil kredittgjevar som oftast vere det selskapet som har utferda kredittkortet. Har du til dømes eit Nordea Mastercard, er Nordea kredittgjevaren.

Du bør klage skriftleg, og leggje ved nødvendig dokumentasjon, til dømes kopiar av kvitteringar og tidlegare korrespondanse med seljar. Dette bidreg til å få fortgang i prosessen, og det gjer det òg lettare i ettertid å dokumentere at du har klaga til kredittgjevar, dersom det skulle bli spørsmål om du har klaga i tide.

2. Klag til Finansklagenemnda

Dersom du ikkje blir samd med kredittgjevar, kan du klage inn saka til Finansklagenemnda.