Forsidebildet fra 9. oktober 1953 da Forbrukerrådet hadde sitt aller første møte. I midten ser vi den åpenbart spente og nyoppnevnte lederen i Forbrukerrådet, Ragnar Christiansen (31), senere både statsråd og fylkesmann. Han er omgitt av rådets øvrige representanter, som heller ikke visste hva de gikk til. Fra venstre:
O.C. Stenseng (Vararep. for NKL) Agda Dalen, Astri Fosser, Peder Søyland, Liv Østlie, Lilly Teigen (vararep) Ethel Dæhlie og Paul Engstad (vararep).Foto

Årsrapport 2023

Høydepunkter

Aktiviteter og resultater

Satsningsområder

Vårt fokus i 2023

Last ned

Hele årsrapporten (PDF)

Inger Lise Blyverket.foto

I fjor feiret Forbrukerrådet 70 år i forbrukerens tjeneste. Vi er stolte av vår historie, som startet med at husmødre etter krigen allierte seg for å få bedre og billigere varer, og som har utviklet seg til en sterk samfunnsaktør som veileder og påvirker. Jubileet preger også årsrapporten, hvor du blant annet kan lese morsomme anekdoter fra vår historie.

Visste du for eksempel at vår produkttest av sitronblanding på 60-tallet gikk helt til Høyesterett? Eller at vi støttet forbud mot rullebrett på 80-tallet? I tillegg får du innblikk i vårt arbeid og våre aktiviteter, satsinger og seiere for forbrukerne i året som har gått. God lesing!

Signatur fra Inger Lise Blyverket.Illustrasjon