Slit du med å betale straumrekninga?
Finn ut korleis du kan få hjelp.
Kva bør du gjere om du ikkje klarer å betale straumrekninga?
Mange slit i møte med dei høge og uforutseielege straumprisane. Her finn du informasjon om korleis du kan få hjelp til å betale straumrekninga di og kva rettar du har dersom straumen din blir stengd.
Kontakt straumselskapet så snart som mogeleg
Det første du må gjere viss du ikkje greier å betale straumrekninga, er å kontakte straumselskapet ditt. Dei fleste selskapa er behjelpelege med ein nedbetalingsplan eller ei utsetjing av betalingsfristen. Nokre selskap tilbyr også betalingsutsetjing gjennom kunde-appen.
Viss du ikkje betaler rekninga til straumselskapet, kan selskapet seie opp avtalen med deg. Før det eventuelt skjer, vil du motta purringar og inkassovarsel.
Ver merksam på at sjølv om selskapet seier opp avtalen, så betyr ikkje dette at straumen blir stengd, men at du blir overført til såkalla «pliktstraum». Meir om det lenger ned i saka.
Kva skjer viss du ikkje betaler straumrekninga?
Viss straumselskapet seier opp avtalen med deg blir du overført til nettselskapet ditt og såkalla «pliktstraum». Ver merksam på at denne straumen er kostbar og blir endå dyrare etter seks veker.
Viss du framleis ikkje kan betale, vil du motta skriftleg varsel frå nettselskapet, før du eventuelt får stengevarsel. Viss du er redd for at straumen blir kutta bør du kontakte selskapet og forklare situasjonen. Nettselskapet kan ikkje kutte straumen så lenge det er fare for liv, helse, eller betydeleg skade på ting. Dette inneber til dømes at selskapet ikkje kan kutte straumen i vintermånadene.
Innhaldet er omsett til nynorsk ved hjelp av kunstig intelligens og kvalitetssikra av Forbrukarrådet.